Friday, October 1, 2010

Adab berhias diri bagi wanita….


Assalammualaikum…

Apa hukum perempuan berhias??hukumnya dosa jika berhias yang berlebihan..bila bersolek aiiseh kalah siti nurhaliza..tapi bila tak mekap masyaalah kalah uglybetty..cicak tengok pun boleh semput..sekarang kita pun dapat lihat..orang perempuan zaman sekarang memang suka bersolek..kelopak warna biru,,pipi pink,bibir hijau..mak saya cakap macam wayangpekgi..ape benda tu pun saya tak tau..Allahuakbar aneh sungguh…sebelum saya nasihat orang saya kena tarbiah diri sendiri jugak..memang dulu saya ada juga hias2 muka..tapi dulu je..sekarang ALLAH dah bagi hidayah..yang penting sedap mata memandang...ingatlah kita sebagai orang islam ada adab berhias..

First mestilah mensyukuri nikmat yang ALLAH dah bagi..
janganlah kamu sesekali menanamkan riak dihati dengan kecantikan dan kelebihan yang diberikan olah ALLAH kepadamu.sebaliknya kamu mestilah berasa merendah diri dan bersyukur di atas segala nikmat yang diberikan olehNya…”
Jangan kita tunjuk2 kat orang..wahhh akulah paling cantik,paling hot n spice.aku lah bole mengegar dunia...ish macam2..

Second tak memakai pakaian lain jantina..
Pernah juga saya hampir menolak orang yang menghimpit sy masa sy kat bazar sebab saya ingatkan lelaki..perempuan rupenya..tapi baju,rambut,gaya sebijik macam laki..perbuatan meniru gaya lelaki atau pun perempuan yg berlawanan jantina hukumnya haram..ada dalil daripada riwayat al bukhari yg bermaksud “daripada abbas ra katanya,”nabi muhammad SAW melaknat lelaki yg berperangai prempun dan perempuan yang berperangai lelaki.baginda bersabda usirlah mereka dari rumah kamu.”….tengoklah..nabi pun tak suka..teringat pulak cerita Gaia...heheheh..
dahsyat ni..pakai tudun tp pakai skirt..sje nk hina islam...

Third pakaian mestilah menutup aurat dan tidak jarang..
Sekarang ni perempuan pakai baju tapi mcm bertelanjang..yela badan XL tp pkai bj XS..perasan kecik la tu..dah mcm2 bentuk boleh nmpk..bila pakai kain pulak terbelah..saja nk tunjukkn betis yang putih gebu…bila lelaki pandang tak kelip bangga pulak..orang laki memanglah tak kn lepas kn rezeki yang ada depan mata..benda2 macam ni la yang jadinya kes rogol,zina..nauzubillah…sekarang fesyen sanggul tudung..macam gambar tu..sejujurnya dulu saya pun pernah pakai macam tu..setelah saya tau ia merupakan suatu yang dosa saya dah tak buat..akut denga azab ALLAH…


Fourth tidak membuat tatu,cabut bulu kening atau muka dan mengasah gigi….
Dalam buku syariah form5 ke f0rm4 saya pun dah lupa..ALLAH melaknat perbuatan membuat tatu,mencukur alis,mewarnakan rambut dan mengasah gigi..perkara ini termasuk dalam mengubah ciptaan ALLAH…siapa kita ni nak ubah ciptaanNYA..kita Cuma meminjam seluruh tubuh kita dari ALLAH…daripada ibn Mas’ud meriwayatkan Rasulullah SAW bersabda maksudya..”ALLAH mengutuk wanita yang bertatu atau minta ditatukan,wanita yang mencukur alis dan mereka yang meminta dicukur alis mereka,wanita yang membentuk gigi mereka supaya kelihatan cantik dan mereka yang mengubah ciptaan ALLAH..”


Last sekali membaca doa berhias diri..
Sebelum kita sarung baju atau sebaik sahaja menghadap cermin haruslah membaca doa yang dituntut dalam islam..
Doa memakai pakaian…
Maksudnya:”ya ALLAH,hanya milik-Mu segala pujian,Engkaulah yang memberi pakaian kepadaku..aku memohon kepda Mu untk meperolehi kebaikkannya dan kebaikan pakaian ini.aku berlindung kepada Mu daripada keburukkannya dan keburukan tujuan pakaian ini dibuat..”


Insyaallah saya pun perlu mengikut adab2 berhias…wanita adalah hiasan dunia..seindah hiasan adalah wanita solehah…..:)


1 comment:

PUSATOBAT-PRIAPERKASA.COM said...

VIMAX herbal merupakan salah satu produk yang menawarkan cara membesarkan alat vital dengan mudah, cepat dan aman. Namun belum ada produk yang benar-benar mampu membesarkan alat vital sesuai keinginan mereka. Pada umumnya cara membesarkan alat vital yang ditawarkan tidak memberikan hasil yang diharapkan pria dewasa. Terkadang berbagai cara tersebut juga tidak memberikan hasil yang permanen. Cara membesarkan alat vital memang berkembang dari sekadar menggunakan minyak atau alat bantu ke metode modern seperti Vimax.

Vimax merupakan cara membesarkan alat vital pria terbaik di dunia saat ini. Obat Vimax ini menjadi sangat popular karena terbukti mampu membesarkan alat vital pria sesuai janji dari Vimax. Ukuran penis akan lebih panjang hingga 4 inci, dan membesar hingga 25%, dan yang terutama hasil yang didapat akan PERMANENT selamanya. Dengan Vimax, pria dewasa dapat memperbesar alat vital tanpa memandang usia.....

VIMAX Herbal (pembesar dan perpanjang penis permanent)

Tersedia :

1.VIAGRA USA no 1

2.Selaput Perawan Buatan made in JAPAN

3.SUPER POWER USA Obat Kuat Herbal

4.Obat Kuat Cialis 80mg England

5.Grow Up USA - Obat Peninggi Badan Terampuh

6.Perangsang Wanita Spontan

7.VACUM + CREM (Pembesar & Penggencang Payudara)

8.Vacum + Lintah Oil (Pembesar Dan Perpanjang Penis)

9.Alat Bantu Pria (Sextoys) Komplit

10.Alat Bantu Wanita (Sextoys) Komplit

11.Boneka Full Body Elektrik

12.Alat Bantu Sex Wanita Penis Hangat

info lebih lengkap clik disini

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...