Tuesday, April 19, 2011

Ruginya kalau orang islam tak pandai baca alQuran…


Assalammualaikum..kifahal??khoir??..
maza takmal fi yaum??setiap hari kene cakap sikit dalam bahasa arab…al lughotul arabiah alughotul jannah…bahasa arab bhs syurga…cakap sepatah pon dapat pahala…kankankan..heheh..
hari ni korang ade bace al quran??seeloknya bace la…paling sikit pon 10ayat sehari…ustaz opah cakap kalau satu hari langsung tak bace ayat alquran,, hati kita akan ade satu bintik hitam….kalau 2 hari??3 hari???seminggu??sebulan??adduuhhh..banyak la gamaknye bintik hitam kat hati kite….opah pon selalu pakse diri ni..sekurang-kurangnye  satu surah….


Opah pon dulu tak pandai bace alquran…darjah 3 baru pandai..kawan2 lain dah katam dah mase tu…bukan sebab mak ngan abah tak ajar..tapi opah yang jahil..hehhehe..tapi alhamdullillah opah dah pandai baca sekarang….wat mase ni tak de lah markah citu dapat B…hahahaha..
Bile masuk u…beza sangat dengan kat sekolah tun mamat dulu…dulu kat sekolah semua kawan2 opah pandai bace al quran….lancar,,sedap,,,hari2 lawan sape paling banyak bace al quran...tapi bile masuk u..woowww..culture shock…70% tak lancar bace alquran…opah tak cakap sape2…kawan2 opah semua ok….opah pon bukannyer baik sangat…tapi opah terkilan sikit la…..pelajar university patotnye wow luar dan dalam….sedih tengok orang islam tak kenal huruf al quran…paling sedih bila budak lelaki yang tak pandai bace al quran…lelaki ketua keluarga,,imam,,tapi kalau tak pandai bace al quran sapa yang nak conduct sape???
kalau al quran pon tak tau bace lagikan nak paham maksudnye,,,mulai hari ni,,opah menyeru kepada seluruh umat islam yang masih tak tahu membace al quran...belajar la sebelom terlambat....
renung2kan dan selamat beramal,,,,..:)

5 comments:

Sal Saari said...

khoir..sokong 100%..manusia ni cepat larghooo (lalai) dengan duniawi..tak sedar bekalan di akhirat belum ditopup..

AL-QASSAM said...

Tambah sikit, kalau dah xpandai nak baca.. usaha2 lah untuk menbaca maksudnya. moga2 di situ ada hidayah.(^-^)

iqbalsyarie said...

:) Rugi yang tidak habis2

saya budak baik..:) said...

sal saari,,al-qasam,iqbal...opah setuju dengan korang..rugi serugi-ruginye..

PUSATOBAT-PRIAPERKASA.COM said...

VIMAX herbal merupakan salah satu produk yang menawarkan cara membesarkan alat vital dengan mudah, cepat dan aman. Namun belum ada produk yang benar-benar mampu membesarkan alat vital sesuai keinginan mereka. Pada umumnya cara membesarkan alat vital yang ditawarkan tidak memberikan hasil yang diharapkan pria dewasa. Terkadang berbagai cara tersebut juga tidak memberikan hasil yang permanen. Cara membesarkan alat vital memang berkembang dari sekadar menggunakan minyak atau alat bantu ke metode modern seperti Vimax.

Vimax merupakan cara membesarkan alat vital pria terbaik di dunia saat ini. Obat Vimax ini menjadi sangat popular karena terbukti mampu membesarkan alat vital pria sesuai janji dari Vimax. Ukuran penis akan lebih panjang hingga 4 inci, dan membesar hingga 25%, dan yang terutama hasil yang didapat akan PERMANENT selamanya. Dengan Vimax, pria dewasa dapat memperbesar alat vital tanpa memandang usia.....

VIMAX Herbal (pembesar dan perpanjang penis permanent)

Tersedia :

1.VIAGRA USA no 1

2.Selaput Perawan Buatan made in JAPAN

3.SUPER POWER USA Obat Kuat Herbal

4.Obat Kuat Cialis 80mg England

5.Grow Up USA - Obat Peninggi Badan Terampuh

6.Perangsang Wanita Spontan

7.VACUM + CREM (Pembesar & Penggencang Payudara)

8.Vacum + Lintah Oil (Pembesar Dan Perpanjang Penis)

9.Alat Bantu Pria (Sextoys) Komplit

10.Alat Bantu Wanita (Sextoys) Komplit

11.Boneka Full Body Elektrik

12.Alat Bantu Sex Wanita Penis Hangat

info lebih lengkap clik disini

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...