Sunday, September 26, 2010

mana perginya lelaki soleh??

assalammualikum....

alhamdullillah dapat buka blog arini...hari ni baca paper..ada kes rogol lagi...erm..mana perginya lelaki yang soleh??fitrah manusia iaitu sukakan kebaikan /kejayaan dalam plajaran,pekerjaan,rumah tangga,dan dunia akhirat la senang kata...fitrah wanita pulak sukakan,impikan seorang pembimbing(suami) yang baik,soleh...include me la..heheh..

nak suami rajin g solat....

tapi akhir zaman ni kuantiti lelaki yang soleh makin kurang...mane yang lain??kat jail la,kat pusat serenti la..macamne saya ngan kaum2 wanita nak cari pembimbing yang soleh??bila saya masuk u,,macam2 lelaki saya jumpa,,tapi laki yang soleh tetap boleh dikira..ada yang nampak baik tapi cuma luaran..sekali buka facebook dia macam2 gambar ada,,berpeluk la bercium la..masyaallah..

bila time kelas agama lagi sedih...seorang lelaki yang sepatutnya menjadi iman tak retu baca al quran,,tak pandai baca jawi..sanggup ponteng kelas agama sebab takot kene bace al quran..sedih saya tengok laki macam tu..saya tak selalu pergi masjid,,tapi bila pergi masjid yang memenuhkan ruang masjid sume perempuan...saff perempuan berbelas-belas..tapi saff laki tiga empat je...yang lain laki suka lepak2 kat cafe..memang tak ada alasan diaorang tak nak pergi masjid...masjid depan kolej laki je...

yang ada kat dalam masjid tu insyaallah seorang laki yang baik...baca al quran,,solat jemaah,dengar tazkirah...tapi jumlahnya terlampau sikit..saya pernah jumpa seorang laki ni...masyaallah..dia berjalan langsung tak pandang perempuan melainkan perempuan tu lecture..sy je yang tengok dia...dosa saya..nak tengok dia berbual dengan perempuan lagi la jauh sekali...muka dia bersih,,orang kata dia selalu pergi masjid..saya tertarik dengan atitude dia...dia tak pernah mempopularkan diri walaupun dia seorang pelajar yang berjawatan agak tinnggi kt u saya...sya berdoa satu hari nanti sya dapat seorang suami macam dia..amin...

wanita yang baik adalah untuk lelaki yang baik..insyaallah..jadi saya mestilah mengubah diri menjadi lebih baik...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...