Saturday, September 11, 2010

syawal datang lagi...

alhamdullillah...syukur pada ALLAH aku dapat sambung raya lagi....ALLAH saja tahu macam mana aku rasa..malam nak raya tu rasa macam nak lompat-lompat...tak sabar nak raya..tapi macam tak sedia pulak..rumah belum kemas sangat,,cat pun belum siap..itulah kiteorang satu keluarga...suke buat keje last minit..hahaha..tapi tahun ni mak pemenang antara pakcik dengan mak cik aku..sebab mak siap masak dulu..selalunya mak dapat nombo corot sekali...hahahhah..

tahun ni pagi raya aku tak mandi awal pagi macam selalu..terlambat bangun,,dreaming banyak sangat...abang adik abah dah siap2 nak semayang raya..pagi tu ramai datang bayar zakat..kesian abah terkocoh-kocoh....kiteorang yang anak dara macam biasa la jadik bibik....kemas rumah...lepas abah balik semayang patutnya minta2 maaf tapi semua banyak hal..tapi mintak maaf tetap mintak maap...lepas kiteorang pakai cantik2 masa nak pergi rumah pak cik aku..kiteorang pun mintak maaf la..abah macam nak nangis pulak..tak boleh btol aku...jangan nangis bah,,please bah...abang ngan akak aku bagi duit raya..lumyan btol raya ni..huhuhuh..

tahun ni kene belajar bawa kereta sampai kampung..manfaatkan lesen yang ada..hehehe..kereta banyak sangat..aku macam selalu lah bawak kereta tak lebih 100...abis kene hon dengan orang...ish2 tak menyabo betul la orang ni..tapi sabo jela..raya kan.... apa2 pun syawal ni kena puasa jugak..puasa syawal...orang melayu panggl puasa enam...walaupun tak wajib tapi rugi tak buat..insyaallah aku barazam nak buat..jom kita buat sama-sama.....


selamat hari raya...
maaf zahir dan batin....

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...