Saturday, October 23, 2010

sakitnye ati aku ni....

Assalammualaikum…


Hari ni aku balik u semula..feeling nk balik u memang x ade..tak dapat jumpa mak ngan abah..mak ngan abah pergi kl..ade hal..aku kene la jaga adik2 kat rumah..nanti tak makan diaorang..tak kisah la kene ganti mak kejap..tapi yang sedihnya nak balik u tak ade mak ngan abah..ya ALLAH sedihnya…pagi2 sebelum subuh aku dah kene siap2..kol6.30 dah kne gerak blik u..sebab kene ikut akak aku gi sekolah dia dulu..punchcard dulu..cikgu besela..


Sebelum balik u aku gi sarapan kejap…mula2 makn nasi lemak..pastu makan martabak pulak..banyak giler mkan…sekali sekala..hehehe..bila sampi u senyap semua..kol8 mcm ni macam biasa la sume tengah mimpi..paham2 jela..bnyak bilik kosong..ramai x blik lagi..bila aku buka pintu bilik aku,,istigfar 10x aku..masyaALLAH…hanya ALLAH je tau betapa benggang,sakit ati,marah aku tengok bilik aku..dah macam kandang kerbau..ya ALLAH penat aku kemas bilik sebelum balik uma..tapi yang dah jadi ni???meja belajar ak penuh sampah..atas katil aku penuh barang dia..dah tak rupa katil dah…tak pernah ak tengok tmpat tidur mcm ni…


Barang2 aku bersepah sana sini..temperature ak memang dh tahap yang tak bole sukat lagi…lantai berabuk,,bnyak sampah..buku sepah2 atas lantai..baju sangkut sana sini….kotornya….ak diri je dpan pintu..x smpi ati nk msok...aku dah lah penat sangat..baru sampai…ak rasa macam nak nangis..knapa dia tak pernah kesian kat aku??setiap minggu aku kemas bilik..tak tak kisah kalau dia tak suka mengemas..tapi jangan la menyepah macam ni..sape bole than mcm ni???ak ni banyak sangat berlembut..


Kat luar pintu ada tampal kertas “tolong senyap”..ak tny member bilik lain knp tulis mcm tu kt pintu ak???kawan2 bilik lain sume cakap dia dengan kwn2 dia bising macam ade pesta dalam bilik..malu sangat ak..walaupn dia bukan adik beradik aku,,tp ak malu la…ak x pndai tegur kawan…menitis air mata aku kemas bilik aku..bukan sebab penat kemas..tp kecewa dengan sikap dia..tak pernah kesian kt aku..aku terasa macam bodoh sangat selama ni..asyik berlembut je dengan dia..masyaALLAH..ampunkn la dosa aku ni…lagi satu..sikat aku ilang..macamne nk sikat rambut ni…aaaa geramnya…ak tunggu dia balik..knp x sampi2 ni..ak pun msg dia tny dia kt mane..ak risau gak walaupn ak mara ngn dia..upenye dia balik rumah..sampai ati dia tinggalkn bilik mcm tu je..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...