Monday, June 27, 2011

gemas tu kuih ke??

Assalammualaikum
Ape khabar??kaifahal??ni hau ma?…errmm..sedihnye..tetibe rindu dgn family..dah lame tak jumpa…adik beradik ramai tapi semua dah tak duduk rumah…opah teringat perbualan opah dengan adik opah mase umur adik opah 11tahun…bace bawah ni..hehehhe


Opah: mak kat mane rumah cik Mah??

Adik opah pon datang….




Mak opah:dekat Gemas…
Opah:ooo…Gemas..

Adik:Gemas??kak nani gemas tu ape??
Aduh budak ni…sebuk je..

Opah:Gemas pon ko tak tau dik??
Adik:mane adik tau…eleh ko tau ke??

Opah:mestilah tau..Gemas tu sejenis kueh,,kalo nak sedap cicah gula merah..cicah sambal kicap pon sedap jugak..rase pedas2 sikit..kueh tu warna putih..ade pulut,ade beras,ade tepung…

Muka adik opah konfius giler…mesti dye tak percaya ape yang opah cakap..memang kene bohong pon..mne ade kueh campur beras,pulut,tepung sekali gus…opah wat muke slumber je..opah memang berbakat dalam mengencing orang ni..heheh

Adik:oooo..Gemas tu kueh..mak pernah buat x???adik tak pernah makan pon…sedap sangat ke??

Hahahaha…sengal punya budak..caye rupenye…opah saje je main2..dasar buta sejarah betol…

Opah:bole tahan sedaplah..mak pernah buat..mase tu ko baby lagi..

Padahal kalo adik opah baby..opah pon baby jugak…2tahun je beza…

Adik:oooo..nanti ko suruh la mak buat…adik tak kawan mak ni..tadi kene marah ngan mak…adik teringin nak makan kueh Gemas tu….

Opah:tengoklah kalo mak nak buat..sebab kueh ni susah nak buat..
Adik:ok..dah la nak main dengan ecah kat luar…

Lepas adik opah pergi luar,,terbahak-bahak opah ketawa..aduh..adik..adik..macamne ko bole percaye..
Setahun lepas perbualan tu…..

Adik:kak nani..ko bohong aku…Gemas tu rumah cik mah kan…sengal..bohong je..
Opah:sape suruh ko caye..hahha…Gemas pon tak tahu..apela…hahahhaha..

Adik opah blah dengan muka yang bengang..hahahah..padan muka..

1 comment:

-hanyaaku- said...

kekekee.. sian adek kau nani..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...