Thursday, January 26, 2012

cinta yahoo massenger


assalammualaikum..

kaifahal??sihat tak semua pembaca blog opah
(ceh cara cakap macam ramai orang baca je..)
hari opah nak cerita pasal cinta yahoo massenger...
wah siapa yang bercinta kat yahoo massenger??
opah ke??..ishh..opah ni mana ada peminat
sampai nak bercinta-cinta...

ini cerita kawan opah punya kawan..
selepas diberi kebenaran untuk opah ceritakan kat
blog ni..hihihihi..
si Haniza ni(bukan nama sebenar) memang
kaki internet...suka main internet dari sekolah menengah..
sampai lah dah berumur 20 an...
haniza ni suka chat guna yahoo massenger..
sebab kat situ dia bole webcam dengan kawan2 perempuan
yang dah lama tak jumpa seperti bedah,senah,peah dan mila..
namun suatu hari..haniza telah TERchatting dengan seorang
jejaka yang bernama Haikal(bukan nama sebenar)
cinta ALLAH cinta yang teragung..
Haikal ni lain dari lelaki lain..agaknyalah..
sebab kata-kata beliau sopan..kelakar dan menyenangkan hati..
haikal tak pernah keluarkan kata2 yang berunsur tak baik
haikal juga pandai dalam bab agama..


Haniza tertarik dengan haikal..walaupun
tidak pernah bertemu dan kenal..
mereka berchatting selama 3tahun..itupun tak selalu
sebab masing2 ada bidang kerja masing2..
tapi haniza ni setia..dia selalu teringatkan haikal..
dan menunggu haikal online setiap bulan..(bukan setiap hari)
erti kata lain syok sendiri lah..sebab haikal tak pernah cakap beliau sukakan haniza..
yela..haniza ni tak pernah chatting dengan lelaki..
itu yang terlebih syok sendiri
setelah beberapa bulan tidak berchatting..
satu hari haikal muncul..dye dah berjaya berkerja sebagai
Pengarah syarikat di sebuah bandar yang tak berapa nak besar
haniza gembira mendengarnya..
bercintalah dengan keluangman..mesti xkecewa,,hahaha

namun suatu hari..tanpa dijangka..
haikal memberitahu haniza bahawa
dia akan berkahwin tak lama lagi..
dia menjemput haniza datang ke weddingnya..
masa tu haniza sangat sedih..tetapi dia menahan perasaan..
dia tahu dia hanya SS je lebih..
selepas itu..haniza memanjat tingkap rumahnya..
dia terjun ke bawah dengan harapan dia akan patah kaki atau tangan..
namun dia lupa dia rumahnya tidak bertingkat..
dan dia tak luka apa langsung..
malahan dimarahi oleh ibunya kerana berkelakuan aneh..
akhirnya haniza bertekad tidak akan berchatting dengan
mana2 lelaki..kerana hatinya telah pudar..
TAMAT

hahahaha....cerita yang sungguh sadis dan tak ada
moral value dan happy ending..
sebenarnya opah cuma nak cakap..bahaya cinta muka buku ,,muka
kertas mahupun,muka laptop,,sebab nanti jadi macam haniza ni..
kesian..dah la syok sendiri..kecewa pulak tu..
kesian kesian..

2 comments:

♥ Cik Zack's ♥ said...

HAHAHA agak kelakar ye. Aduyaiii smpi nk trjun tu :D

saya budak baik..:) said...

hahhaha..memang kelakar..hahahha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...