Sunday, April 14, 2013

ramainya student nak kahwin....

assalammualaikum!!

cerita kegemaran bebudak sekarang adalah kahwin...
pantang dengar orang nak kahwin,dia excited lebih..
lepas aku habis paper final exam kelmarin..
dapat banyak cerita kawan-kawan aku
ramai yang nak kahwin masa cuti 5 bulan ni...
mungkin wabak kahwin muda dena bahrin dan irine nadia
dah terkena kat diaorang..tapi sweet tengok dena bahrin dengan
irine nadia,,sama cantik sama padan..

terasa sedikit kecewa bila dengar orang kahwin...
sebab aku kawan lelaki pon tak ada..
inikan nak ada calon suami yang soleh dan kacak..haha
hanya bermimpi di siang hari..
aku tertanya,dah sedia ke kawan-kawan aku ni nak kahwin..
aku rasa kami ni masih macam kanak2 ribena..
sikit-sikit masam muka,,sikit-sikit merajuk,sikit-sikit bergaduh..
kalau aku ni memang belom layak la..
sebab  masak nasi goreng je expert..huhu..

dekat uitm segamat aku tengok makin ramai
budak pergi kelas dengan perut menbuyut..
buyut bersuami la..kesian pon ada aku tengok..
yela kelas kat utim segamat ni jauh dari hostel..panas pulak tu..
kesian mak baby tu..muka seposen je jalan perlahan-lahan..
mungkin baby dia tengah menendang masa tu..

aku pon pernah berangan nak kahwin masa belajar..
balik kelas suami jemput,,,pergi kelas suami hantar..
bila exam suami teman stay up,,
suami buatkan nescafe biar tak mengantuk..kalau ada masalah
pelajaran mengadu kat suami...hahaha,,kuat berangan aku ni..
baru 21tahun,,makan pon mak abah yang tanggung..
fikir belajar la dulu,,kalau anak raja yang datang minang
baru boleh fikir pasal kahwin 24jam..

btw,,kepada kawan2 aku yang akan
melangsungkan perkahwinan tahun ni..
semoga berbahagia ke akhir hayat,,semoga jadi isteri dan ibu
yang solehah..


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...