Wednesday, March 9, 2011

yang baik jadi kurang baik,,yang kurang baik jadi terbaik...

Assalammualaikum…

Masyaallah..banyak betul keje bertimpa-timpa kat opah ni…assignment lakonan banyak sangat..tak sangka,, walaupon buka amik kos kebudayaan tetap ade assignment lakonan…opah ni buta it sikit…bab2 nak menLAWOkan video kiteorang opah kurang reti sikit,,,penat godek picasa,movie maker..tapi tak reti jugak..hehhe..
ashraf muslim...
               


                                 bob lokman                                                       
Tapi hari ni bukan nak citer assignment…sekarang ni cucu2 opah perasan tak???perasan ape??bukan perasan opah makin cantik.heheh..tapi perasan tak orang baik menjadi kurang baik,dan orang yang kurang baik menjadi baik dan terbaik???paham tak??tak paham jugak??contohnye artis sekarang ni…ramai juga la walaupun tak semua yang sudah mendapat hidayah Allah..dah mula hentikan dunia seni dan masuk ke dunia keagamaan..contohnye bob lokman…kenal tak???mestilah kenal..juri raja lawak..pelakon,,pelawak…tengok sekarang dia dah jadi ape??polis?cikgu?penyanyi??eh tak..tapi alhamdullillah  dah jadik pendakwah islam…asyraf muslim kenal tak???kalau tak kenal dah dekat la tu..heheh..opah gurau je..asyraf muslim sape tak kenal…hensem,kacak,bergaya…dikejar-kejar perempuan..opah pon minat..selalu pegang watak ustaz dalam citer…ustaz amirul la,niyang rapik la,,ape la..alhamdullillah dia dapat hidayah nak jadi orang seperti yang dia lakonan(pendakwah)…pada sesiapa dan bile2 mase je ALLAH bole bagi hidayah betol x??…so kita tak bole la menilai seseorang tu sendiri…

Ade la pulak segelintir orang2 yang di pandang tinggi ilmunya sekarang  tak dipandang lagi..dan tak bole dijadikan contoh…opah tak nak cakap sape..nanti kene GAM pulak..heheh..kita bole tgok sendiri…dari nasyid jadi rock..dari mendakwah jadi menpolitik…dari pencegah maksiat dah jadi pembuat maksiat…ermm macam2 la….
cucu2 opah perasan tak???issh perasan ape lagi opah ni???
Perasan tak bende2 ni tanda hari kiamat???yang miskin tetiba jadi kaya..yang baik jadi jahat..yang jahat jadi baik…bila opah fikir2 betol jugak mak opah cakap…ni la salah satu tanda yang kite sepatutnye ambil perhatian…bila fikir2 balik opah rase takot pulak…pernah tak fikir ke mana kite di hari akhirat??kadang2 opah macam nak hentak2 kepala kalau terfikir mati,,hari kiamat,,syurga,,neraka..subhanallah takutnye..…opah doa semoga cucu2 opah dan semua umat islam mendapat tempat yang mulia di sisi ALLAH di hari akhirat nanti..amin….



1 comment:

-hanyaaku- said...

makcik perasan opah!!

haish tak tau apa nak jadi sekarang ni kan..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...