Monday, July 11, 2011

opah tersalah pilih.....

assalammualaikum...

urmm...sihat tak semua??opah sihat..tapi penat sikit..
banyak program kelab minggu ni...
opah buat jualan...hehehehhe..
first time tau...selama ni beli je...
tapi hari ni menjual...seronok jugak la..opah buat cocktail je..

tapi bukan nak cerita tu...
nak cerita kesengalan opah dalam membuat pilihan..
semalam opah pergi ceramah kat masjid...
(bukan nak menunjuk tau..hehehe)
ade ceramah penutupan kesenian islam...
memang x ramai orang....

lepas solat isyak...tirai antara lelaki n perempuan dibuka..
penceramah pun dah sampai..
opah duduk belakang sekali..kalau
duduk depan dekat dengan budak laki..nnt x khusyuk..
hehhehe...

tuuttt....tetiba opah dapat message...
"nani..dah pergi dewan belum??ade program penutupan
kelab ........(dirahsiakn..)...wajib untuk course kite..
kalau tak pergi ntt kene blacklist nama.."

alamak...macamne ni????baru duduk...
penceramah pon baru datang..
nama penceramah pon tak disebut lagi...
tak kan nak blah macam tu je...ruginye...

opah dengan kawan opah duduk diam...
sama2 pikir..nak pilih yang mane...
nak dengar ceramah agama ke..nak pergi pnutupan.kelab ....
?????..aaaahhhhh confius...
dengar ceramah agama dapat ilmu+pahala..
penutupan kelab tak dapat ape2...
tapi tak nak kene blacklist..kalau.budak nerd kene 
blacklist...malu tu....

last2 opah dengan kawan opah tekad..
"kite pergi jela penutupan tu..aku malas nak cari masalah.."
opah pon dengan segan tak segan bangun..
mase tu penceramah baru nk bagi salam..
orang tengok je...yela belom pape dah keluo...

bila sampai kat dewan tu...
opah pon masok la...orang dah ramai..
kali ni orang tengok jugak..sebab lambat...
aduhai..popular sungguh opah ngn kawan opah...
adela macam johnny depp...

lepas penasihat abis bagi ucapan...
dyeorang agih-agihkan makanan...
alhamdulillah..dapat makan..td makan megi je..
lepas makan opah ingat dia teros nak bg kupon n teros balik...
rupa-rupanye tak...
tetiba banyak show2 tak bermoral ditayangkan..macam2 aksi...
meluat opah tengok...myampah...
nyanyi2 la..buat2 lawak la...
kononnye nak buat style anugerah skrin...

aaa...please la..opah memang tak suke..
tetiba ade sebuah kumpulan buat lakonan macam mharaja lawak..
dieorang lakonkan kump sepah punye lawak..
pasal ustazah ba'yah...
teruk sangat..lagi teruk dari sepah...
nampak macam menghina sangat...
opah tengok jugak maharaja lawak...
tapi tak payah la nak buat macam tu......

satu dewan bising...
gelak,,jerit,,isshh..macam2 la...
tetiba kawan opah cakap ngan opah..

ika : nani..aku nak balik la...
opah : kenapa??aku pun nak balik..tp bole ke??
ika: aku sejuk sangat...
opah : meh aku peluk ko..nnt tak sejuk..heheheh..

kawan opah senyum je..
tetibe dia nangis...

opah : ika kenape??nape nangis??
ika : kenpa dia buat lakonan macam ni??knp dia hina2 orang
islam macam tu??
opah : ermm...jangan la nangis..aku pon tak suke..tak pela..balik sekarang la..
ika : betol??


opah : aah..ko bangun sekarang...

kawan opah pon bangun...
orang tengok kiteorang lagi...
kiteorang keluar dari dewan tu...
kat luar opah pon cakap la merepek-repek..
akhirnye kawan opah pon ketawa balik..
opah pandang belakang...ramai yang mengikut jejak langkah kami..

fuhh tak sangke dia nangis...
lembut betol hati dia..hehehehheeh...
opah pon tak suke sangat...
ade ke buat macam tu..macam menghina agama sendiri..
memang 100% menyesal pergi pnutupan tu...
lebih baik dengar ceramah agama...
ni lah pilihan opah yang paling teruk....

lepas ni opah akan buat pilihan yang 
terbaik...tak nak ulangi benda2 ni...
ceramah agama lagi penting dari yang lain...

2 comments:

froGreen said...

aku maluu jd budak ***** sbb penutup uhh .tak reti nak hormat agama sdri

saya budak baik..:) said...

aku pon malu...dah macam kene simen dah muka ak ni..myampah..mluat..annoying sangat...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...